Anasayfa     Günün Haberleri     Urfapress Tv     Yazarlar     Foto Galeri     Künye     İletişim

20 Nisan 2024

URFA'DA ORTAK DENETİM   URFA'DA ORTAK DENETİM   URFA'DA ERKEN BAYRAMLAŞMA   URFA'DA ERKEN BAYRAMLAŞMA   Z KUŞAĞI..!!!   MÜNİR ULUDAĞ VEDA ETTİ   MÜNİR ULUDAĞ VEDA ETTİ   CANPOLAT KIRSALA DEVAM DEDİ   CAMPOLAT Kırsalı İhmal Etmiyor   Vali AYHAN'a Teşekküre Gitttiler   Vali AYHAN'a Teşekküre Gitttiler   URFA BİR KONAK DAHA KAZANDI

Site İçi Arama

Hava Durumu

Milletvekili ÖNEN Suruç'taydı

29 Eylül 2014 07:19

AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Emin Önen, beraberinde Haliliye Belediye Başkanı Fevzi Demirkol Suruç ilçesinde yetkililerden bilgiler aldı.
AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Emin Önen, beraberinde Haliliye Belediye Başkanı Fevzi Demirkol Suruç ilçesinde yetkililerden bilgiler aldı, Suriyeli sığınmacıları da ziyaret ederek çalışmaları yerinde incelediler ve taleplerini dinlediler. Milletvekili Önen, Birleşmiş Milletlerin (BM) üzerine düşeni yapmasını beklediklerini belirtirken, Haliliye Belediye Başkanı Demirkol ise Türkiye’nin büyük bir ülke olduğunu söyledi.

Suruç ilçesine çıkarma
Avrupa Güvenlik İşbirliği Teşkilatı Parlamenterler Asamblesi Başkan Yardımcısı ve Türk Gurubu Başkanı AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Emin Önen, beraberinde Haliliye Belediye Başkanı Fevzi Demirkol, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Tepe, Haliliye Belediye Başkan Yardımcısı Osman Uludağ, AK Parti İl Yönetim Kurulu üyesi İbrahim Toru ve Zeki Kurt, AK Parti Suruç İlçe Başkanı Mehmet Yavuz, Karaköprü Belediye Meclis üyesi Mehmet Nimetoğlu, Haliliye Belediye Meclis üyesi Halil Yetkin, İ.Kayıhan Güllüoğlu, Kadir Hatipoğlu, Ahmet Kayral ve Müslüm Abacıoğlu ile birlikte son 1 hafta içersinde Suriye’de İŞID zulmünden kaçarak Türkiye’ye sığınan Kürt kökenli Kobanili kardeşlerimizi Suruç ilçemizde ziyaret ederek yapılan çalışmaları yerinde inceledi, sorunlarını ve taleplerini dinleyerek gerekli tedbirlerin alınması için önerilerde bulundu.
Emin Önen ve beraberindekiler, Kızılay, AFAT, BM bölümlerini de ziyaret ederek çalışmalar konusunda bilgiler aldı.

Provokatörlere sermaye bırakılmadı
Sağanak yağışa rağmen Suruç ilçesinde öncelikle ilçe Kaymakamı Abdullah Çiftçi’yi makamında ziyaret ederek, son durum hakkında bilgiler aldı.
Ziyaret sırasında sadece 2 gün içersinde 130 bin Suriyelinin Suruç ilçemize giriş yaptığını belirten Kaymakam Abdullah Çiftçi, “Biz Türkiye olarak elimizden geleni hiçbir zaman esirgemiyoruz. Kapılarımızı sonuna kadar açtık. Herhangi bir olumsuzluğa da meydan vermiyoruz. Bu durumdan faydalanmak ve provoke etmek isteyenlere de fırsat vermedik. Bize sığınan Kobanili Kürt kardeşlerimizi bağrımıza bastık, hemen gereğini yaptık ve yapıyoruz. Gelenlerin birçoğu çadırlarda kalıyor, bir bölümü köylerde akrabalarının yanında kalıyor, bir gurup ta il dışına yakınlarının yanına gittiler. Bu arada Büyükşehir, Haliliye, Eyyubiye ve Karaköprü belediyelerimiz de sağ olsunlar, ilk günden destek oldular. Devlet ve millet olarak elimizden geleni yapıyoruz” dedi.

Sığınmacı ailelerle sohbet
Karşılıklı fikir alışverişinde bulunan Önen ve beraberindekiler, daha sonra Suriye sınırında Suruç - Mürşitpınar Süleyman Şah Dostluk Parkında hazırlanmış olan çadırlarda kalan Kobanili sığınmacıları ziyaret ederek, gösterilen ilgi ve alakadan memnun olup olmadıklarını, nelerin yapılmasını istediklerini sordu. Bazı aileleri de çadırlarında ziyaret edip bir süre sohbet etti.
Gezi sırasında ayağından zincirlenmiş gencin annesi ile sohbet edip durumu hakkında bilgiler alan Emin Önen, Kaymakamı arayarak gencin Doktor kontrolünden geçirilmesini, inşaallah şifa bulmasına vesile olabileceklerini iletti.

Türkiye’de olmasa nereye giderdik
Ziyaret ettikleri çadırda kalan ve geneli Kürt kökenli olan Kobanili bir aile ile çadırlarında bir süre sohbet eden Önen ve beraberindekiler, gösterilen ilgiden memnun olduklarını belirterek, “Allah Türkiye’den razı olsun. Yurdumuzdan, yuvamızdan olduk. Türkiye’de olmasa nereye giderdik, halimiz nice olurdu bilemiyoruz. Her şeyimizi Suriye’de bıraktık. Sizler de bizim için dua edin ki, bir an evvel bu olumsuzluklar ve savaş sona ersin, bizlerde evlerimize geri dönelim” dediler.
Daha sonra Suruç Yatılı Bölge Okulunda (YİBO) kalan Suriyelileri de ziyaret eden Emin Önen ve beraberindekiler, okulda kalan aileleri de tek tek ziyaret edip isteklerini ve taleplerini dinledi. Gözünden yaralanan yaşlı bir Kobanili, kendilerinin karısı ve kızlarıyla geldiklerini ancak küçük oğullarının orada kaldığını ve bir an evvel bu savaşın sona ermesi için Türkiye’nin elinden geleni yapmasını istediklerini söyledi.
Kamplara Erdoğan ve Davutoğlu posteri asılmasında fayda var
Zihinsel engelli bir genç için Doktor kontrolünden geçirilmesi için Kaymakamla görüşen Milletvekili Emin Önen, kamplara ve okula mutlaka Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun fotoğraflarının asılması gerektiğini, bazı kesimlerin bu yapılanları başkalarının yaptığını sannettiklerini, karışıklığın ortadan kaldırılmasının şart olduğunu belirterek, Allahu Teiala’nın her şeyi bildiği gibi bu kadar gayreti gösterenin Türkiye ve Urfalılar olduğunu Kobanili kardeşlerimizin de bilmelerinde fayda olacağını söyleyerek, AK Parti ilçe Başkanı Yavuz’dan bu konuda gereğini yapılmasını ve takipçisi olunmasını istedi.

Şu an için huzur içinde bekliyorlar
2 gün içersinde 130 bin Kobanilinin Suruç ilçemize giriş yaptığını belirten AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Emin Önen, “Bilindiği gibi 1 hafta içersinde bu rakam 150 bine kadar çıktı. Bu çok önemli bir rakam. Dünyanın hiçbir yerinde 2 günde 130 bir kişiyi alacak, onları yerleştirecek, onların üstlerini başlarını, yemek ihtiyaçlarını giderecek bir sistem uygulamak. Bunun tek bir manası var, Türk milletinin, Urfa halkının, Suruç halkının misafirperverliğidir. Şu an 3 noktada çadır kentler var. Hem okuldaki, hem çadırlardaki imkanları seferber ettik. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere özellikle Haliliye, Eyyubiye ve Karaköprü Belediyeleri burada çok önemli hizmet veriyor. Şu an YİBO’da 3 bin 500 kişi var ve her geçen gün bu rakam artıyor. Şu an Haliliye belediye Başkanımız da bizimle beraber. Onların da katkılarıyla her gün 3 övün yemek çıkıyor. Bu çok önemli ve burada AFAT’la beraber koordinasyon yapılıyor ve bu insanların karınları doyuyor ve şu an için huzur içinde bekliyorlar” dedi.
130 bin kişinin 80 bine yakını şu an Suruç ilçesinde
Okulda ve çadırlarda kalan aileleri tek tek dolaşarak sohbet ettiğini belirten Önen, “Hepsinin tek bir kaygısı var, bu iş bitse de bir an evvel memleketimize dönsek. Bizde ev sahiplimizle onları burada misafir ediyoruz. Bu Türk milletinin zaten genlerinde olan bir şey. Bu anlamda Süleyman Şah’ta da 3 binin üzerinde insan barınıyor. Suruç ve Şanlıurfa merkezde çeşitli yerlerde. 130 bin kişinin 80 bine yakını şu an Suruç ilçesinde. Diğerleri Şanlıurfa ve diğer illere dağılmış vaziyette. Ben toplantılarda hep şunu dile getiriyorum. Şunu çok iyi anlamak, kavramak lazım; Türkiye mülteci sorununda sınırları açık tutma politikası gütmeseydi asıl o zaman özellikle Avrupa birliği ülkeler ve diğer yakın ülkeler mülteci sorunu nedir diye anlarlardı diye düşünüyorum. 1,5 milyon insana siz kapılarınızı kapatırsanız, nereye gidecek bu insanlar. Akdeniz üzerinden, Malta’dan, Yunanistan vs’den Sınır kapılarından Avrupa’nın çeşitli ülkelerine geçecekler. Asıl o zaman insanlar, Avrupa Birliği anlardı mülteci sorununu. Bize sadece teşekkür etmekle kalmıyorlar, minnet borçlular. O kadar fazla yabancı gurup getirip buralarda dolaştırdım ki hepsi gözleri açık seyretti. Çünkü burada insani yardımın boyutu sadece karınlarını doyurmak değil. Bu insanların psikolojik, hijyen, sağlık, eğitim durumlarına kadar biz bu insanları barındırıyoruz. Mesela Harran Kampı özellikle dünyada beklide eşi benzeri olmayan bir kamp” diye konuştu.

BM, üzerine düşeni yapmalı
AK Parti Şanlıurfa milletvekili Emin Önen, konuşmalarına şöyle devam etti;
“Mülteci sorunu sadece Türkiye’nin sorunu değil. Bu Suriye ile uluslar arası kamuoyu arasında. Suriye ile uluslar arası hukuk arasında. Suriye ile uluslar arası vicdan arasında bir sorun. Daha sonra Suriye ile Türkiye arasında sorun. Çünkü 900 Km’den fazla sınırımız var. Bu sınırın yaklaşık 250 Km’si sadece Şanlıurfa ile. O yüzden biz bu kadar çok etkileniyoruz. Ama gerek Urfa halkı, gerek bölgedeki tüm şehirlerimiz burada eiv sahipliği, ensar vazifesini yerine getiriyor. Ensar olmanın hazzını yaşıyor aslında. Ben burada bu anlamda bütün hemşehrilerime minnet borçluyum, şükran borçluyum. Türk milleti olarak biz aynı şekilde dile getiriyoruz, evlerini açtılar. Bakın bu insanların hepsi kamplarda yaşamıyor, birçok Urfalının evinde yaşıyor bu insanlar. Kendi sofralarına buyur etmişler. Bu anlamda biz uluslar arası kamuoyundan teşekkür alıyoruz ama teşekkürden daha ziyade onlarında ellerini taşın altına koymasını bekliyoruz. Onların da katkıda bulunmasını istiyoruz. Bugün Türkiye bu işe 3,5 milyar dolar para harcadı. Sosyal travmalar, sorunlar bir yana. Bu rakam da yerinde durmuyor, her geçen gün artıyor. Biz istiyoruz ki; Birleşmiş Milletler ve diğer ülkeler de bu konuda üzerine düşen vazifeyi hakkıyla yerine getirmesini bekliyoruz.”

Türkiye büyük ülke
İlk günden beri Suruç ilçesinde ellerinden geleni yapmaya çalıştıklarını belirten Haliliye Belediye Başkanı Fevzi Demirkol ise, “İlk günden beri ve halen devam eden sabah ve akşam yemek ihtiyaçlarını Haliliye belediyesi olarak karşılıyoruz. Aynı zamanda bebek beşiğine kadar her türlü ihtiyaçlarını, çocukların ihtiyacı olur düşüncesiyle oyun parkları ve her türlü ihtiyaçlarını temine çalışıyoruz. Çocuklar için 400 adet beşik getirip dağıttık. Ayrıca temizlik maddeleri, çamaşır leğeni, çamaşır mandalı, yani ihtiyaç duyulan her şeyi temin ediyoruz. Bu olay olduğundan bu tarafa Haliliye Belediyesi olarak buralardayız, Biz insanı insan olarak kabul ediyoruz, mültecilere kapımızı açmışız. Dili, dini, ırkı, mezhebi, meşrebi ayırt etmedik. Onlara benim ailemde ihtiyacımız ne ise onları temin etmeye çalışıyoruz. Yalnız bu sonuç bize şunu gösterdi. Türkiye büyük ülke. 1 günde bu kadar mülteciyi kabul edecek başka bir ülke ve hele hele onlara uygun bir ülke yoktur” dedi.
Başkan Demirkol, YİBO kampını gezisi sırasında kendilerinin kurduğu çocuk oyun parkında çocukların yanına giderek onların oyunlarına katıldı ve salıncakta sallanan çocukları kendi elleriyle salladı, birlikte kısa süre de olsa hoşça vakit geçirdiler.

Müslüm ABACIOĞLU
ŞANLIURFA/SURUÇ/MÜRŞİTPINAR

Yorum Ekle

Arkadaşına Gönder

Yazdır

Bu Kategorideki Diğer Haber Başlıkları

24.06.2023 13:47 · URFA'DA ORTAK DENETİM

24.06.2023 08:08 · URFA'DA ERKEN BAYRAMLAŞMA

23.06.2023 19:56 · Z KUŞAĞI..!!!

23.06.2023 14:56 · MÜNİR ULUDAĞ VEDA ETTİ

23.06.2023 14:53 · CANPOLAT KIRSALA DEVAM DEDİ

23.06.2023 14:48 · Vali AYHAN'a Teşekküre Gitttiler

23.06.2023 14:39 · URFA BİR KONAK DAHA KAZANDI

23.06.2023 13:29 · HRÜ'den Yerli Ve Milli Araç

23.06.2023 10:51 · CAMPOLAT Kırsalı İhmal Etmiyor

16.12.2022 02:36 · URFA'DA FETÖ'YE AĞIR DARBE

16.12.2022 02:05 · ÖLMEYELİM,GÖRELİM..

12.12.2022 02:34 · URFA'DA TERÖRE DARBE

07.08.2022 21:08 · URFA'DA FECİ KAZA

07.08.2022 21:06 · URFA'DA FECİ KAZA

07.08.2022 21:00 · URFA'DA DEHŞET ANLARI

12.06.2022 01:35 · YAZMAK ZORUNDAYIM..

12.06.2022 01:32 · YAZMAK ZORUNDAYIM..

11.06.2022 18:01 · URFA'YA GELİYORLAR

11.06.2022 17:39 · EVİNDE UYURKEN ÖLDÜRÜLDÜ

11.06.2022 17:31 · URFA'DA KAZALARIN SONU GELMİYOR

11.06.2022 17:27 · 17 YAŞINDAKİ KIZ ÇOCUĞU İNTİHAR ETTİ

15.04.2022 18:10 · URFASPOR'DA AYNI TERANE!

17.01.2022 02:35 · "Z" KUŞAĞI...

02.01.2022 12:18 · CANPOLAT'TAN AÇIKLAMALAR

12.12.2021 15:06 · GERÇEKTİ HAYAL OLDU..

12.12.2021 14:59 · 22 Yaşındaki Genç Adam İntihar Etti

12.12.2021 14:54 · 22 Yaşındaki Genç Adam İntihar Etti

12.12.2021 14:45 · LİDERLE PUAN FARKI 14'E ÇIKTI

12.12.2021 14:37 · Urfa'da Silahlı Kavgada 1 Kişi Öldü

12.12.2021 14:15 · URFA IŞIL IŞIL

12.12.2021 14:11 · ATATÜRK BULVARI IŞIL IŞIL

12.12.2021 06:13 · GÖBEKLİTEPE FİNALE KALDI

24.11.2021 08:43 · BÜYÜKŞEHİRDEN ÖNEMLİ KARARLAR

23.11.2021 19:01 · ÇAKALLARA YOL YOK...

25.10.2021 09:53 · ARANAN ŞAHISLAR YAKALANDI

25.10.2021 09:51 · ARANAN ŞAHISLAR YAKALANDI

25.10.2021 09:34 · Urfaspor Deplasmanda Galip Geldi

25.10.2021 09:22 · Urfa'da Bir Genç İntihara Kalkıştı

Flash Haber

URFA BİR KONAK DAHA KAZANDI

Taşı toprağı altın değil tarih olan kadim şehir Şanlıurfa'da, uzun yıllardır atıl durumda olan ve kente çirkin bir görüntü veren Hacı Kamil Konağı restore edilerek turizme kazandırıldı.

Köşe Yazarları

Ayten DOĞAN

Metin ŞENAY

Mehmet CANBEYLİ

Anasayfa     Günün Haberleri     Sitene Ekle     Urfapress Tv     Yazarlar     Foto Galeri     Künye     İletişim